ARTETERAPIA
kreatywna, wielosensoryczna terapia poprzez sztukę
- techniki papierowe – odkrywanie wielowymiarowości papieru
- wycinanki, wydzieranki, wyklejanki
- tworzenie ozdób na różne okazje
- kartki okolicznościowe (z wykorzystaniem różnych materiałów i technik)
- origami – sztuka składania papieru
- grafika kolorowa: malowanie rękami, pędzlem, gąbką z użyciem specjalnych farb (bezpiecznych dla dzieci)
- odkrywanie możliwości kredek (inne rodzaje do różnych potrzeb)
- lepienie z: ciastoliny, masy solnej, glinki plastycznej.
MUZYKOTERAPIA
edukacja muzyczna
- poznawanie instrumentów muzycznych (tamburyn, trójkąt, dzwonki chromatyczne, grzechotki, kastaniety, marakasy, bębenki)
- wspólne muzykowanie z wykorzystaniem instrumentów przy akompaniamencie (gitara podkłady muzyczne)
- muzykowanie głosem (nauka piosenek, rymowanek, śpiewanie i ćwiczenia: aparatu głosowego-artykulacyjnego, mowy) – „Gimnastyka małej buzi i języka”
- słuchanie różnych utworów (ilustracja – rysowanie, malowanie)
- rozwijanie wrażliwości
RUCH I TANIEC
zajęcia ruchowe przy muzyce; zabawy i rytmiczne, ruchowe, integracyjne, pląsy
- metoda Weroniki Sherborne „Ruch rozwijający dla dzieci”
- relaksacja – nauka i odkrywanie różnych sposobów wyciszenia się, relaksu z wykorzystywaniem muzyki i słowa (bajki, opowiadania, muzyka relaksacyjna)
- zabawa w teatrzyk
- wcielanie się w rolę – „Każdy jest aktorem”
- odgrywanie scenek rodzajowych (z wykorzystaniem pacynek, pluszaków)
- zabawy edukacyjno-wychowawcze (higiena, zwroty grzecznościowe, rozwijanie wiedzy poznawczej)
- zajęcia sportowe (z piłkami, szarfami, woreczkami z grochem itp., także z wykorzystaniem chusty Klanzy) w formie zabaw
- Kącik Małego Kuchcika (mieszanie, ugniatanie, wąchanie, smakowanie, poznawanie konsystencji)
- „Z Angielskim za pan brat” – zabawy językowe prowadzone przez Native Speakera
DOGOTERAPIA
zajęcia z udziałem psa
- ma na celu rozwijanie sfery umysłowej dziecka, wpływając na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu.
- Dzieci biorące udział w zajęciach uczą się określania związków przyczynowo-skutkowych, rozpoznawania kolorów i kształtów, różnic i podobieństw.